Historia i przyszłość Szkoły

Zespół Szkół Budowlanych Przyzakładowych Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego Chemobudowa-Kraków S.A. został założony w 1960 roku jako inicjatywa Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego „Chemobudowa-Kraków” S.A. Szkoła powstała, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów w branży budowlanej.

Rozwój i Modernizacja

W ciągu ponad 60 lat działalności Zespół Szkół Budowlanych przeszedł liczne przemiany, dostosowując się do zmieniających się potrzeb rynku pracy. W latach 80. i 90. do oferty edukacyjnej wprowadzono nowe specjalizacje, obejmujące nowoczesne technologie budowlane oraz energetykę odnawialną. Nowoczesne pracownie i laboratoria znacząco podniosły jakość kształcenia.

Współpraca i Innowacje

Szkoła od zawsze była otwarta na innowacyjne rozwiązania i aktywnie współpracowała z licznymi instytucjami, w tym uczelniami wyższymi jak Politechnika Krakowska oraz Uniwersytet Rolniczy. Dzięki temu uczniowie mogli korzystać z nowoczesnych baz dydaktycznych oraz uczestniczyć w licznych projektach finansowanych przez Unię Europejską, które umożliwiały zdobywanie dodatkowych kwalifikacji i odbywanie praktyk zawodowych za granicą.

Oferta Edukacyjna

Obecnie Zespół Szkół Budowlanych oferuje kształcenie w atrakcyjnych i poszukiwanych na rynku pracy zawodach budowlanych, mechanicznych i usługowych, takich jak technik budownictwa, technik urządzeń sanitarnych, technik pojazdów samochodowych czy technik energetyki odnawialnej. Nauka odbywa się w nowocześnie wyposażonych salach i pracowniach przedmiotowych.

Współczesne Osiągnięcia i Wizja na Przyszłość

Zespół Szkół Budowlanych „Chemobudowa-Kraków” S.A. kontynuuje swoje tradycje, kładąc duży nacisk na wysoki poziom nauczania oraz innowacyjne metody edukacyjne. Uczniowie szkoły odnoszą sukcesy w wielu konkursach ogólnopolskich i międzyszkolnych, a absolwenci są dobrze przygotowani do realizacji swoich zawodowych i życiowych aspiracji, zarówno w kraju, jak i za granicą. Szkoła dąży do dalszego rozwoju oferty edukacyjnej, wprowadzania nowych technologii nauczania oraz umacniania współpracy z przemysłem i środowiskiem lokalnym.