Historia i przyszłość Szkoły
Zespół Szkół Budowlanych Przyzakładowych Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego Chemobudowa-Kraków S.A. został założony w 1960 roku jako inicjatywa Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego „Chemobudowa-Kraków” S.A. Szkoła powstała, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów w branży budowlanej.
Rozwój i Modernizacja
W ciągu ponad 60 lat działalności Zespół Szkół Budowlanych przeszedł liczne przemiany, dostosowując się do zmieniających się potrzeb rynku pracy. W latach 80. i 90. do oferty edukacyjnej wprowadzono nowe specjalizacje, obejmujące nowoczesne technologie budowlane oraz energetykę odnawialną. Nowoczesne pracownie i laboratoria znacząco podniosły jakość kształcenia.
Współpraca i Innowacje
Szkoła od zawsze była otwarta na innowacyjne rozwiązania i aktywnie współpracowała z licznymi instytucjami, w tym uczelniami wyższymi jak Politechnika Krakowska oraz Uniwersytet Rolniczy. Dzięki temu uczniowie mogli korzystać z nowoczesnych baz dydaktycznych oraz uczestniczyć w licznych projektach finansowanych przez Unię Europejską, które umożliwiały zdobywanie dodatkowych kwalifikacji i odbywanie praktyk zawodowych za granicą.
Oferta Edukacyjna
Obecnie Zespół Szkół Budowlanych oferuje kształcenie w atrakcyjnych i poszukiwanych na rynku pracy zawodach budowlanych, mechanicznych i usługowych, takich jak technik budownictwa, technik urządzeń sanitarnych, technik pojazdów samochodowych czy technik energetyki odnawialnej. Nauka odbywa się w nowocześnie wyposażonych salach i pracowniach przedmiotowych.
Współczesne Osiągnięcia i Wizja na Przyszłość
Zespół Szkół Budowlanych „Chemobudowa-Kraków” S.A. kontynuuje swoje tradycje, kładąc duży nacisk na wysoki poziom nauczania oraz innowacyjne metody edukacyjne. Uczniowie szkoły odnoszą sukcesy w wielu konkursach ogólnopolskich i międzyszkolnych, a absolwenci są dobrze przygotowani do realizacji swoich zawodowych i życiowych aspiracji, zarówno w kraju, jak i za granicą. Szkoła dąży do dalszego rozwoju oferty edukacyjnej, wprowadzania nowych technologii nauczania oraz umacniania współpracy z przemysłem i środowiskiem lokalnym.